Özel Haber

Yabancı medya kuruluşları ‘FETÖ’ demekten sakınıyor

15 Temmuz’da 251 vatandaşı silah, tank, uçak ve helikopterden attıkları bombalarla öldüren, Meclis’i bombalayan Fetullahçı Terör Örgütü, Türkiye’de yayın yapan İngiliz BBC’ye, Voice Of America’ya, Alman Deutsche Welle’ye göre hala bir cemaat, en sert haberlerde bile sıradan bir yapılanma. 

Cumhuriyet Gazetesi’ndeki tasfiyelerin ardından Türk medyasında yalnızca destekçi olarak yanında Yeni Asya’yı bulan Fetullahçı Terör Örgütü’nün propagandası, Türkiye’de yayın yapan yabancı medya organları üzerinden yürütülüyor. İşgalci terör örgütü FETÖ, 15 Temmuz 2016’da yargıya sızdırdığı teröristleriyle, İstanbul ve Ankara’da 251 vatandaşı katletti. FETÖ’cü darbeciler Özel Haraket Daire Başkanlığı’nı bombaladı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a suikast girişiminde bulunan, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ni hedef alan FETÖ’nün bir terör örgütü olduğuna Batı basını hala inanmış değil. BBC’nin Türkçe servisi, 15 Temmuz darbe girişimin ardından bile FETÖ propagandası yapmaktan vazgeçmedi. 

Kendi isteğiyle sürgün edilmiş

Kanlı darbe girişiminden 1 gün sonra FETÖ’cü terörist Bülent Mumay’ı ekranlara çıkarıp darbenin arkasında FETÖ’nün olmadığı konusunda propaganda yapan BBC’de 6 gün sonra yayınlanan yazıda, Başkan Erdoğan, “Türkiye’nin acımasız cumhurbaşkanı” ilan edilirken, FETÖ’nün teröristbaşı Gülen’den “Kendi isteğiyle ABD’ye sürgüne giden, müttefiklikten hasımlığa geçen din adamı” diye bahsedildi. 

 

 

 

 

 

 

Hala cemaat diyorlar

Asrın ihanetinin üzerinden 3 yıl geçti, ancak BBC Türkçe, terör örgütü için hala FETÖ ifadesine yer vermiyor. BBC Türkçe’de örgütle alakalı yer verilen haberlerde terör örgütü için “Gülen yapılanması”, “Gülen cemaati” gibi skandal ifadeler kullanılırken, saklandığı Pensilvanya’daki malikanesinden örgütü yöneten elebaşından “Gülen cemaatinin lideri olarak” bahsediliyor. 

 

 

 

 

 

 

Aklama Çabası

PKK terör örgütü lehine pek çok haberin yayınlandığı Amerika’nın yarı resmi haber organı Voice Of Amerika’da da FETÖ kelimesi adeta yasak. FETÖ elebaşı Gülen’i de 85 klasörlük suç dosyasına rağmen koruyan ülkenin yayın organında örgütten hala “Gülen yapılanması” diye bahsedilerek, kanlı terör örgütü aklanmaya çalışılıyor. 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İkna olmamışlar

Belki de FETÖ lehine en fazla yayın yapan medya Alman Deutsche Welle. Öyle ki Alman yayın organı, 15 Temmuz yazısını FETÖ’nün MİT TIR’ları ihanetinin medya tetikçisi Can Dündar’a yazdıracak derecede örgüt destekçiliği yapmasıyla meşhur. Skandal yazıda Can Dündar, FETÖ’cü darbecilere söz söylemek yerine uçurumun kenarından dönen Türkiye’yi ve suikasttan dakikalarla kurtulan Erdoğan’ı eleştirdi. Deutsche Welle, sürekli olarak KHK ile ihraç edilen FETÖ’cüler için mağduriyet karinesi oluşturma yönünde haberleri servis ederken, ByLock’çuları aklamaya kalktı, FETÖ’cü sözde gazeteciler için ortalığı ayağa kaldırdı. “15 Temmuz darbe girişiminin arkasında Gülen hareketinin olduğuna dair ikna edilemedik” diyen Alman İstihbarat Servisi Başkanı Bruno Kahl ile aynı fikirleri paylaşan yayın organında FETÖ için “Gülen yapılanması” ifadesi sıkça kullanılıyor. 

Videolar

FETÖ'de Bugün

Özel Dosyalar

Özel Haberler